Korea Day 4 bahagian 2 - masam manis f

Breaking

Apr 24, 2018

Korea Day 4 bahagian 2


Selepas penat seharian di Nami Island, bas yang membawa kami bergerak semula untuk pulang ke Seoul. Dalam perjalanan pulang, masing-masing sudah mula keletihan, peluang yang ada tidak di lepaskan untuk melelapkan mata setelah penat menjelajahi keindahan pulau Nami.



Bus kami akan membawa kami ke Lotte World Tower, bangunan yang tertinggi di Korea dan kelima tertinggi di dunia pada tahun 2017. Kalau di Malaysia ada KLCC, di Korea pun ada juga bangunan tertinggi iaitu Lotte World Tower. Bangunan yang mempunyai ketinggian 555 meter dan 123 tingkat menjadikan  ianya adalah salah satu tarikan utama dan  kunjungan ramai. Lotte World Tower di miliki oleh Lotte Group.  Reka bentuknya yang meruncing dan ramping, dengan sedikit sentuhan modern adalah terinspirasi dari rekaan seramik, porselin dan kaligrafi Korea. Di dalamnya terdapat gedung membeli belah, ruang pejabat, Hotel 7 bintang, taman tema dan lain-lain.











Di sini juga terdapat sebuah taman tema indoor yang terbesar di dunia iaitu Lotte World. Kalau rasanya cukup masa harus kena pergi tempat ni, macam best je.. tapi kami taklah masuk dalam, hanya di bawa pusing-pusing sekitar Lotter World, nampak macam banyak permainan yang best-best, insyaallah kalau ada rezeki kita singgah semula ke sini satu hari nanti..







Bus kami berhenti di Danau Seokchonhosu. Di sini ada festival bunga cherry blossom. Waaa.. cantik tau.. pohon cherry blosson di tanam mengelilingi tasik, di bawah rimbunannya tempat orang jalan kaki.. Ramai betullah orang berjalan di sini tak putus-putus.. hihi heran tak tau dari mana mereka ni datang.. Kira semuanya macam bersantai , dan riadah lah  ni..



Seronok sangat dapat lihat pohon cherry yang sedang berkembang dan bila di tiup angin kelopak bunganya berguguran.. ya Allah menjerit kami semua.. seronok sangat..



Kami tak lama di sini kerana kat sini tak ada tepat parking bus, dan jika salah parking boleh kena denda. Lepas lepak-lepak dan ambil gambar, kami naik semula bus dan bergerak untuk pulang ke hotel.











Sebelum sampai hotel kami singgah di I Love Sindangdong di Sindang untuk menikmati makan malam kami. Makan kat sini pun best jugak sebab kita masak sendiri, kira macam main masak-masak jugak lah ni.. Antara makanan nak di hidangkan untuk kami malan itu ialah  Tteokbokki
Kira macam makan maggie lah jugak rasanya.. hihi.. ok jugak lah boleh lah makan..



Sebelum melangkah masuk kedai, terpampang banyak autrograf dari celebriti yang pernah bertandang ke kedai ni.. cuba-cuba jugak jeling kiri kanan mana tau jumpa artis Korea hihi

Sebelum kami pulang, sempat lagi tau tourist guide kami bawa kami shopping buat kali terakhir di Doota dan Migliae , waaa... best betul ini memang surga beli belah ni.. beratus jenama beribu gaya dengan fesyen terkini yang belum masuk pasaran Malaysia lagiii.. Dalili lah yang paling gilerrr.. apa lagi kasut laaa.... sampai dia siap cakap kenapa tak bawa datang kat sini dulu... adoiii!! bagus jugak kalau tak rabak poket maknya..

Kalau anda ke Korea dan minat fesyen dan barangan berjenama , sinilah lubuknya yang anda harus gali.. murah-murah tau! Terima kasih Jordan dan Anum , kamu memang ohsem lah! terbaik

Selepas makan dan shoping buat kali terakhir, kami pulang ke Hotel, malam ni dak kena kemas semua barang sebab kami akan berangkat pulang ke Malaysia esok malam. aduiiii... macam tak nak balik je rasa..


8 comments:

engaztop2 said...


شركة التميز المثالي للخدمات المنزلية وتنظيف المنازل والشقق والفلل بالدمام والخبر والقطيف والجبيل
قسم خاص لتسليك المجاري بالضغط ومكافحة الحشرات وتنظيف للمجالس والسجاد والموكيت وتنظيف الخزانات
نقدم افضل الخدمات المنزلية بالمنطق الشرقية 0551844053

شركة تسليك مجاري بالدمام
شركة تنظيف منازل بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تنظيف شقق بالدمام
شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة مكافحة حشرات بالجبيل
شركة تنظيف سجاد بالجبيل
شركة تسليك مجاري بالخبر
شركة تنظيف منازل بالخبر

سبحان الله said...

شركة ركن سيف لمكافحة الحشرات وتسليك المجارى فى الاحساء هى من افضل الشركات التى مرت فى على كل عميل فى الايام الفائتة كل من جرب شركة مكافحة حشرات بالاحساء
هى افضل شركة لمكافحة الافات وطردها من اى منزل فى المملكة وايضاً نقوم بتقديم
شركة تسليك مجارى بالاحساء تلك المؤسسة هى الوحيدة القادرة على حل اى مشكلة انسداد للمجارى خلال 10 من الدقائق عند البدء بالمهمة
نحن افضل من شركة الكمال التى تمتلك المبيدات العالمية والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

سبحان الله said...

شركة ركن سيف لمكافحة الحشرات وتسليك المجارى فى الاحساء هى من افضل الشركات التى مرت فى على كل عميل فى الايام الفائتة كل من جرب شركة مكافحة حشرات بالاحساء
هى افضل شركة لمكافحة الافات وطردها من اى منزل فى المملكة وايضاً نقوم بتقديم
شركة تسليك مجارى بالاحساء تلك المؤسسة هى الوحيدة القادرة على حل اى مشكلة انسداد للمجارى خلال 10 من الدقائق عند البدء بالمهمة
نحن افضل من شركة الكمال التى تمتلك المبيدات العالمية والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

شركة رواد الحرمين said...


شركه عزل فوم بالدمام

شركة رواد الحرمين said...


شركه عزل فوم بالدمام


شركه تنظيف منازل بالدمام

My Site said...

I precisely needed to thank you so much yet again. I do not know the things I would’ve taken care of without these secrets contributed by you regarding this problem. It seemed to be a very frightful crisis for me, but encountering a new well-written tactic you processed it forced me to jump with contentment.
바카라
토토사이트

My Site said...

This article was written by a real thinking writer without a doubt. I agree many of the with the solid points made by the writer. I’ll be back day in and day for further new updates.
majortotositepro2
racesiteinfo2
oncasinositeinfo2
totopickpro2

Gary sobers said...

I really must endorse your effort you have been put in this article. I am looking forward for more updates from you. Now its time to avail https://www.katy.limo/ for more information.

Post Top Ad

test