PEACE NO WAR.... - masam manis f

Breaking

Jan 30, 2012

PEACE NO WAR....

Assalamualaikum

Semalam ita pergi hantar Azrul balik. Sebelum balik sempat singah ke Pavilion. Lama dah tak singah sini. Dulu setiap kali pergi KL mesti pergi sini. Apalagilah yang nak buat kat KL ni kan selain shopping... shopping.. dan shopping



Barang kat sini biasalah.. harga standard pasaraya yang bertaraf 5 bintang.. tiada tawar menawar.. haha
Yang paling ita suka singah sini.. bila musim perayaan.. waaa.... memang meriah dah macam satu pesta. Dan yang paling utama.. click! clik! clik! apalagi bergambar sakan laaaa... haha

Jom kita masuk dulu.. ke ruang legar.. ramai orang masa ita singah sini.. maklumlah hari minggu. ramai warga KL turun untuk sejukkan badan.. hihi
Dragon ni panjang tau.. 600 ft panjang dia.. cantik! Selain dragon ni lanterns pun banyak jugak.. memang cantik.. ralik melihatnya..
Begitulah indahnya Malaysia.. penuh dengan warna-warni budaya pelbagai bangsa..

Satu kisah lucu masa kat sini.. Pernah tengok cerita Mr Bean kasut tertinggal atas kereta.. pas tu puas Mr Bean kejar dengan sebelah kaki.. haha begitulah yang terjadi pada sepasang suami isteri ni.. dah tak sabar nak balik kot setelah penat bershopping, hingga handbag tertinggal atas bumbung kereta.. mujur suami ita perasan dan tegur.. waaaa... pucat member.. lepas ni mesti dia ingat! dan tak buat lagi..


Peluang berada di Pavilion ni tidak ita lepaskan untuk melihat United Buddy Bears World Tour
Waaaaa.... banyaknya beruang.. dari serata dunia beratur sambil angkat tangan... comellllnyaaaa... Apalagi bergambar sakan lah kita.. haha

United Budy Bear adalah patung beruang yang dilukis di badanya bagi mengambarkan identiti negara asalnya. Patung beruang pertama telah dilukis oleh Kluas dan Eva Herlitz dari Germany.
United Budy Bear ni bermula pada Desember tahun lalu dan di jangka berakhir pada Febuari ni..
Jadi kepada yang masih belum berpeluang untuk melihat Budy Bear yang comel ni jangan lupa singah ke Pavilioan


Cantik betullah kan.. macam-macam lukisan yang dilukis pada beruang ni.. Dan setiap negara kat dunia ni ada wakil beruang masing-masing yang dilukis bagi mengambarkan identiti negara masing-masing..



Emmmm... semua beruang-beruang ni mengangkat tangan masing-masing sebagai simbol keamanan dunia sejagat.. Peac No War
Semuanya berjumlah 143 ekor tak kira lah anak beruang ke.. mak beruang ke.. atau bapak beruang..haha

Anak dara ita ni pulak sibuk sangat mencari wakil bear dari Malaysia.. puas lah ita meronda untuk cari wakil dari Malaysia ni.. ala tomeii.. tomeii.. wakil Malaysia ni.. nampak ceria dan memang beridentitikan citarawarna Malaysia.. dan warga Malaysia yang berbilang bangsa dan kaum.
Wakil dari Malaysia ni pula dilukis oleh pelukis, pelukis kartun dan pelawak terkenal kita siapa lagi kalau bukan saudara Imuda.





7 comments:

ummiaisyah said...

comelnya dalili ngan malaysia bear tu!!1

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

tertinggal handbag atas kereta tu sama macam satu iklan yg dia ttinggal handbag pas tu ada org tegur dia ingat org nak ngorat dia, hehe.. lupa iklan apa.. ;)

ilahjy said...

salam dek ita

kak ilah baru je pergi situ semalam ahad..29 hb jan sbb nak merasa laluan pejalan kaki dari KLCC ke pavillion tuu sejauh 500 meter..memula mmg semangat..sebb pagi lagi pas tu lepas raoud the world hehehe dgn melihat beruang2 tu dan jalan2 dlm pav tuu lutut kak dah tercabut hehe.. kalah..letih dan lapar.. jalan kaki semula ke KLCC ke parking kereta..terus balik umah..singgah lunch kt kg baru dulu.. lapar..
tapi best ka meriah sgt kejadian kat situ kan ita.. kak wpun dah duduk Kl bertahun2 tapi jarang jalan kwsan sesak tu...akhirnya smpai juga..mcm org jauh jer..

Puan Eka said...

comel dalili ni kak..hehehe

cantik2la beruang...yg dekat pun x pegi2..uhuhuhu

Kak Sam said...

Comel betul le model kecil. Berkenan saya. hehehe

damiarissa said...

comeenyee teddy bear byk2 tu..heheheh..walaupun duk kl tp xpenah lagi sampai ke pavilion..huhuhu..

Wanieyra said...

ketinggalan agaknya kita..... tak tahu pun ada pameran ni..

Post Top Ad

test