Frozen Disney Birthday Cake - masam manis f

Breaking

Dec 28, 2013

Frozen Disney Birthday Cake


Frozen filem Disney yang baru di tayangkan di Malaysia. Cerita ni ditayangkan di Malaysia dalam 2 versi. Satu filem asal berbahasa Inggeris dan satu lagi di alih bahasa ke dalam Bahasa Malaysia. Biasa kalau cerita kartun Disney ni seronok jika di tonton dalan versi bahasa Inggeris.

Baru-baru ini ita berkesempatan menonton filem animasi yang cukup mendapat sambutan dikalangan peminat filem dari luar negara terutamanya mereka yang mempunyai anak kecil. Seronok menonton filem animasi ini, kerana jalan ceritanya pada ita cukup menarik, tidak meleret-leret dan tidak membosankan. Ita boleh katakan filim animasi ini cukup hebat dengan kesan bunyi yang baik karektor dan watak yang hebat dan lagu-lagunya juga sesedap halua telinga mendengar.


Cerita ni berkisahkan kasih sayang, antara adik Anna pemilik suara ( Kristen Bell) dan kakak Elisa pemilik suara (Idina Menzel). Sewaktu zaman anak-anak mereka cukup rapat, tapi oleh kerana satu kemalangan akibat tangan Elisa yang boleh membuat ais. Akhirnya mereka dipisahkan walaupun hidup dalam istana kerajaan Arendelle.


Watak orang salji yang bernama Olaf, membuatkan cerita ini mempunyai sedikit sentuhan lucu. Olaf yang comel pasti akan sentiasa mencuit hati kanak-kanak. Kehadirannya bersama beberapa rakan lagi lakonan Kristoff (Jonathan Groff) dan seakor rusa dalam membantu Anna mencari kakaknya yang melarikan diri setelah rahsianya diketahui.

Cerita ini juga mengigatkan kita supaya tidak mudah mempercai orang yang baru dikenali, kerana pasti ada sahaja musuh dalam selimut.
Pelbagai pengajaran, di tonjolkan dalam cerita ini, yang pastinya semuanya membuatkan kita terhibur.

Film hasil sutradara oleh Chris Buck (Tarzan, Surf's Up) dan Jennifer Lee (penulis skenario Wreck-It Ralph) dan diproduksikan oleh Peter Del Vecho (Winnie the Pooh, The Princess and the Frog). Menampilkan musik dari Tony, pemenang Robert Lopez (The Book of Mormon, Avenue Q) dan Kristen Anderson-Lopez (In Transit)






4 comments:

NinaAz said...

cute sgttt kek ni. hehe

Unknown said...

cutenye rusa 2.. sush x nk bt?

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

comel sangat olaf ! hahaha

Post Top Ad

test