Despicable Me Cake - masam manis f

Breaking

Jan 11, 2014

Despicable Me Cake


Despicable Me pernah menjadi hit sekitar tahun 2010. Filem yang mendapat sambutan luar biasa ini mampu mengumpul sehingga $ 543,1 juta. Dengan prestasi yaang membanggakan itu, tidah hairanlah Universal Picture dan Illumination Entertainment menyiapkan filem Despicable Me 2 yang telah pun ditayangkan pada pertengahan tahun lalu.

Despicable Me adalah film animasi dari Amerika Syarikat yang menceritakan tentang Penjahat super bernama Gru yang tidak menyukai anak - anak dan berusaha mengalahkan vektor, penjahat super lain yang telah berhasil mencuri piramid Giza. Film ini merupakan film CGI pertama yang diproduksi oleh Universal Pictures bekerja sama dengan Illumination Entertainment. Filem ini ditayangkan  pada 9 July 2010 di Amerika Syarikat.

  
Despicable Me 2 adalah filem komedi animasi komputer 3D Amerika dan sekuel dari filem animasi 2010 Despicable Me. Diproduksi oleh Illumination Entertainment dan diterbitkan oleh Universal Pictures, kedua film ini hasil sutradara oleh Pierre Coffin dan Chris Renaud, dan ditulis oleh Cinco Paul dan Ken Daurio. Filem ini diperkenalkan pada tanggal 5 Jun 2013 di Australia, dan ditayangkan di bioskop di Amerika Serikat pada tanggal 3 July 2013.


Despicable Me 2 masih berkisah tentang Gru yang tak lagi menjadi seorang penjahat setelah memiliki tiga anak angkat perempuan  iaitu Margo, Edith, dan Agnes dari Vector di film pertama (Despicable Me).
Di kehidupan baru yang tenang tanpa kebisingan tiba-tiba berubah seketika saat ia direkrut oleh Lucy Wilde dan Silas Ramsbottom dan dibawa ke markas besar Liga Anti-Kejahatan, organisasi yang didedikasikan untuk memerangi kejahatan dalam skala global.
Di sana, ia mendapati bahwa ada penjahat baru yang dilepas. Karena Gru dulunya adalah seorang penjahat dan dia tahu bagaimana jalan fikiran para penjahat tersebut. Silas menginginkan Gru untuk membantu mereka melawan penjahat. Dengan bantuan asisten Gru, Dr Nefario, Margo, Edith, dan Agnes, Gru harus menyelamatkan dunia.


Despicable Me 2 telah mendapatkan kutipan besar sekitar $911,774,325 dari penjualan di seluruh dunia. Berdasarkan jumlah itu, filem ini menduduki tempat ke-5 bagi kategori filem dan tempat ke 2 bagi filem animasi pada tahun 2013, Dengan pengeluaran sebesar $76 juta, filem ini menjadi filem dengan keuntungan terbesar dalam 100 tahun sejarah Universal Studios.

No comments:

Post Top Ad

test