Minions Cup Cake - masam manis f

Breaking

Feb 8, 2014

Minions Cup Cake


uk.. olohh.. banyaknya minion...
Tempahan sebelum Tahun Baru Cina dan sebelum ita bercuti. Tak sempat nak masukkan sebelum ni. Sibuknya lah.. ita sampai kadang kala tak sempat nak mengadap blog ni lama-lama.
Sebenarnya banyak lagi koleksi kek yang ita dah buat belum sempat ita abadikan di galery Masam Manis ni. Yang tahun lepas punya pun banyak lagi yang tak di muatkan..
Insyaallah pelan-pelan kita masukkan... Ita kena simpan semua gambar kek yang ita buat sebagai satu kenangan terindah untuk ita kenang..


Ok beralih kita pada cup cake minion ni. Ini adalah tempahan dari orang KL. Waa... jauhnya lah.. tempah hingga ke selatan tanah air.
Terima kasih kerana sudi tempah kek dengan akak. Maaf ya kalau ada kekurangan.. dan kelemahan. Minta halal semuanya.. ya...


Sebelum ni adiknya tempah kek daripada ita. Ingat lagi  tak cup cake yang ada skru driver, tukul besi, playar dan lain-lain lagi tu..
Bila kakaknya nampak dia berkenan lah pulak.. dan minta adiknya tempahkan untuk birthday anaknya.. Kakaknya tinggal di KL dan adiknya di JB. Kerana adiknya nak ke Kuala Lumpur jadi beliau ambil kesempatan untuk oder kek dari ita. Terima kasih ya..


Sebenarnya dia nak kek ni pada Tahun Baru Cina, tapi ita dah plan nak bercuti dan ita tak menerima tempahan pada tarikh itu.. Kerana mungkin tidak mahu menghampakan harapan kakaknya dan anak saudaranya, dia minta ita buatkan sebelum ita bertolak. Jadi kek ni ita buat awal lah.. Kerana kek ni ita kena buat awal, ita tak letaklah cream cheese sebab takut tak tahan lama. Ita hanya salut dengan coklat ganache dan hiasan dengan deco minion yang menjadi pilihan.


Semuanya ada 36 biji. uiii... nasib baik 36 biji aje kalau tak adoiii... ada tergeliat tulang pinggang ita nak menyiapkan minion ni. Nampak aje mudah kan.. ? tapi adoii.. banyak benda yang kecil-kecil yang perlu di teliti. Kena buat satu-satu macam mata, cermin matanya.. gigi dan juga rambut.. boleh pengsannn..


Terima kasih atas tempahan. Semoga semuanya berpuas hati terutamanya pada adik kita yang menyambut ulang tahun ni. 
Happy Belated Birthday!









1 comment:

Nugrul Sakura said...

cntiknye... brape ek harga minion cake ni

Post Top Ad

test