Chef.. mu tunggu ku datang... - masam manis f

Breaking

Jan 10, 2015

Chef.. mu tunggu ku datang...

Assalamualaikum..

Lama rasanya ita tak bercerita berkenaan bengkel Chef Amer. Rata-rata siapalah yang tak kenal dengan chef yang satu ini. Chef yang menjadi kegilaan para ibu-ibu di luar sana yang gemarkan dunia masakkan. Pada ita beliau bukan sahaja seorang Chef, tapi beliau adalah guru, sifu dan idola ita sejak ita meminati dunia masakkan. Seorang yang cukup humble, tidak lokek berkongsi ilmu.. suka berkongsi pengalaman... tidak lokek dengan senyuman dan seorang yang suka melawak.

Pagi tadi buka aja tab, ita dapat pm dari Chef. Dah berapa kali chef menjemput ita ke bengkel masakkannya. Tahun lalu semua kelas Chef ita tak dapat turut serta atas sebab-sebab yang tak dapat ita elakkan. Ada tarikh yang ita tak berapa sihat.. ita ada rawatan dan ada yang bertindih dengan jadual tempahan kek. Maklumlah tarikh kelas chef biasanya pada hujung minggu dan hujung minggu juga merupakan hari ita bertungkus lumus menyiapkan tempahan customer. Rugi.. memang terasa rugi sangat bila terpaksa melepaskan peluang mengikuti kelas chef.. Bukan mudah nak dapatkan ilmu dari Chef. Jika beliau sanggup datang dari jauh semata-mata nak curahkan ilmu.. kenapa kita juga tidak sebegitu..


Ada masa ita rasa sangat sedih tak dapat join kelas chef.. Memang terasa sangat ruginya.. Ita tak jumpa lagi seseorang yang mengajar dengan begitu ikhlas seperti chef. Bila chef mengajar beliau nak kita betul-betul faham dan beliau mengharapkan bila kita melangkah keluar sahaja dari Akedemi beliau kita sudah penuh ilmu di dada dan sudah berkeyakinan untuk melebarkan sayap dalam bidang masakkan.
Setakat ini.. ita rasakan hanya kelas Chef Amer merupakan platform terbaik untuk anda-anda di luar sana mendapatkan ilmu.

Dah beberapa kali ita pesan..
jika anda nak jadi doktor.. belajar dari doktor yang pakar
jika nak jadi mentor belajar dari mentor legend
jika nak pandai masak carilah chef yang pakar

Kelas memasak sekarang tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan. Anda kena hati-hati memilih, sebab kelas masakan bukan murah harganya.. kelas buat bungga buttercream pun sampai RM 400 seorang untuk 1 kelas..  kelas buat roti sampai beribu-ribu ringgit untuk seorang.. berbaloi ke..? kalau anda silap pilih anda akan rasa ruginyaa..... Cari duit bukan mudah tau sekarang.. bertambahlah harga barang dah semakin meningkat, kos sara hidup yang tinggi dengan nilai ringgit yang semakin menjunam..

Kenapa anda harus pilih kelas chef Amer




Hari ini.. sekali lagi chef mengundang ita.. hihi siap bagi ita jadual kelas chef untuk setahun lagi.. amik kawww...

Disertakan jadual saya sepanjang tahun 2015 ni, akak pilih lah yg mana, kalau ada kelapangan, sudi kan lah datang ya..

Dari tadi ita dok kemas kini timetable ita. Ita catatkan jadual kelas chef dalam kelender harian supaya tak bertindan lagi dengan tempahan customer. Insyaallah ita akan turun padang kali ini.. ita harap sangat Allah bagi ita kesihatan yang baik tahun ini agar ita di berikan kekuatan untuk sama-sama menuntut ilmu dengan chef kesayangan ramai ini.

Kepada anda-anda di luar sana yang ingin turut serta, bersama ini ita sertakan sekali jadual keas chef untuk tahun 2015 di seluruh Malaysia. Plilih lah tarih yang anda rasa selesa.. pilihan tempat yang mudah untuk anda sertai.. Insyaallah pilihan anda tepat jika memilih akademi chef.. percayalah..









Chef.... mu tunggu ku datang...



No comments:

Post Top Ad

test