Jambatan Asmara - masam manis f

Breaking

Jan 2, 2015

Jambatan Asmara


Assalamualaikum.. dan selamat malam semua.. Ada yang dah nak tidur ke? Ita masih lagi belum boleh lelapkan mata, nak kena siapakn kek khawin untuk esok hari pulak.
Ok malam ni ita nak kongsikan kek yang pada ita cukup istimewa dan unik.

Sebenarnya boleh ita katakan kek ni kek last minute.. Pada mulanya customer dah booked date.. tapi senyap aje.. jadi ita ingat tak jadilah kot.. Ita dah ambil kek lain.. tiba-tiba customer call dan kata onn pulak..! alamak... ita rasa macam tak sempat nak buat memandangkan keknya 2 biji kek 2 tier.  Ita pun cakkaplah pada customer yang ita tak boleh ambil sebab dah suntuk sangat masanya.. lagi pula kalau nak buat patung pengantin tu perlukan masa paling kurang 3 hari untuk ia betul-betul keras.




Puaslah customer memujuk.. akhirnya kesian lah pulak .. tak sampai hati.. ialah inikan majlis perkhawinan.. kata orang tu.. sekali aje seumur hidup..
Oklah ita buatkan tapi ita tak bolehlah buat kek yang di minta..

Asalnya kek yang di minta ni adalah kek full fondant. Jadi ita minta supaya kek fondant di gantikan dengan kek buttercream.. memandangkan customer kena ambil sehari awal.. sebab date yang di booked ita dah gantikan dengan orang lain. Customer pun bersetuju..

Ita cuba untuk menyediakan patung dari gumpaste.. tapi ia tak boleh set.. lembik sebab tak cukup lama.. lagipula cuaca sekarang yang mendung amat sukar nak sediakan figurine. Akhirnya ita cuba cari patung pengantin supaya dapat gantikan patung dari gumpaste. Ita harap customer ita ok dengan kek yang ita hasilkan..


Sekiranya ada kekurangan, ita mohon maaf banyak-banyak sebab memang suntuk sangat masa nak sediakan kek ini.. Halalkan mana yang terkurang ya..
Dan jutaan terima kasih kerana percaya kat akak dan dah banyak kali oder kek dengan akak.. Terima kasih daun keladi.. ^_^

Maaf ya gambar tak berapa ok sebab ita ambil gambar kek ni dah malam.. Kek ni akan di ambil oleh customer ita pukul 2 pagi ni.. untuk di bawa ke Batu Pahat.






4 comments:

ummiaisyah said...

Cantik Sgt k ita...first classs!

cik ieza said...

Cantik sungguh kejadiannye...k.ita...

Unknown said...

Cantiknya

fazianbatrisyia said...

Cantiknya...bakat k ita mmg cukup terserlah.

Post Top Ad

test