Hoki Piala Sultan Johor - masam manis f

Breaking

Oct 16, 2015

Hoki Piala Sultan Johor


Kejohanan hoki Piala Sultan Johor merupakan kejohanan hoki remaja bawah 21 tahun yang dianjurkan oleh Persekutuan Hoki Malaysia. Acara tahunan ini mula dianjurkan pada tahun 2011 dan ia diiktiraf oleh Persekutuan Hoki Antarabangsa.





Sebanyak lima pasukan hoki remaja terbaik bawah 21 tahun dari seluruh dunia akan dipilih untuk menyertai kejohanan ini selain Malaysia selaku tuan rumah.
Kejohanan ini berlangsung di Stadium Hoki Taman DayaJohor BahruMalaysia.

Kejohanan Hoki Piala Sulta Johor 2015 telah berlansung pada 11 Oktober 2015 dan di jangka berakhir pada hari Ahad ini 18 Oktober 2015. Kejohanan hoki jemputan bawah 21 tahun ini merupakan kejohanan hoki kali ke 5 sejak ia mula di perkenalkan pada tahun 2011. Pasukan Malaysia yang merupakan tuan rumah dan juga juara buat julung kalinya pada tahun 2011 bersama pasukan bertahan India dan Australia (2013 dan 2014 ) Pakistan, Great Britain dan Argentina turut sama menyertai kejohanan pada tahun ini. Melihatkan kekuatan dan kelebiahan setiap pasukan, sudah semestinya pertandingan akan menjadi semakin sengit dan sangat di nanti-nantikan.

Ita berkesempatan untuk turut sama memberikan sokongan. Kebetulan Stadium Hoki Taman Daya berdekatan dengan rumah. Pertama kali ita menonton pertandingan hoki. Seronok jugak, bila melihat penonton bertepuk dan bersorak untuk memberikan semangat pada pasukan kesukaan masing-masing. Sudah semestinya pasukan Malaysia mendapat tepukkan dan sorakkan yang cukup gemuruh bila setiap kali bola hoti berada dalam gengaman.


Sayang seribu kali sayang, bila ita pergi tengok aje.. semasa Malaysia menentang Argentina dan Malaysia menentang India,  pasukan Malaysia kalah..lah pulak ... huhu Bila ita tak pergi , semasa berlansung antara Malaysia menentang Australia tempoh hari menang lah pulak.. adoiii...







Walau bagaimanapun kalah dan menang adat pertandingan. Sebagai penonton dan juga penyokong kita haruslan berikan sokongan dengan penuh semangat kesukanan.. Penghargaan juga harus di berikan pada pasukan negara , semoga mampu melakar keputusan yang membanggakan selain mempamerkan aksi bertenaga dalam setiap perlawanan.







Jom lah kita ramai-ramai penuhkan stadium dan berikan sokongan pada pasukan Malaysia atau pasukan pilihan anda. Hari sabtu ini Malaysia akan bertemu Pakistan dan pada hari Ahad pula bakal penentu siapakah juara hoki Piala Sultan Johor 2015










No comments:

Post Top Ad

test