Kelas 20 Feb 2016 - masam manis f

Breaking

Feb 23, 2016

Kelas 20 Feb 2016


Assalamualaikum
Lama tak bersiaran,maaf jika ada yang ternanti-nanti khabar terbaru dari Masam Manis. Maaflah sebab lewat bersiaran kerana masalah kesihatan yang tak mengizinkan dan faktor kesibukkan yang tidak menentu. Ita masih lagi tak berapa sihat, batuk masih lagi tak kebah-kebah walaupun dah berbotol ubat batuk di telan. Kelas yang berlansung selama 2 hari iaitu pada 20 dan 21 hb Feb juga terheret sama dengan kesihatan ita yang tak berapa stabil. Maaf sangat-sangat kepada semua peserta kerana kak ita tak berapa sihat. Nak cancel kelas tak sampai hatilah pulak. Kalau ikut hati rasanya nak rehat kerana batuk ni buat badan rasa terlalu letih.Tapi mengenangkan peserta mungkin ada yang dah ambil cuti dan dah booked hotel, jadi ita teruskan juga.



Alhamdulillah kelas berjalan lancar, walaupun sedikit tergangu dengan keadaan kesihatan kak ita. Rata-rata peserta datang dari dalam dan luar JB.  Ada dari Batu Pahat Johor, dari Ulu Tiram, dari Tampoi, dari Taman Perling, yang jauh dari Seremban, Subang Jaya, Sabak Bernam dan sejauh Langkawi. Terima kasih kerana sudi hadir kelas kak ita, sanggup datang dari jauh untuk dapatkan sedikit ilmu yang kak ita ada.


Kelas masih lagi di Starhil Golf And Country Club. Hari ini pihak Starhill menyediakan hidangan yang enak dan membuka selera. Pagi-pagi lagi kami sudah di jamu dengan roti jala yang di cicah bersama kari ayam , popia dan minuman panas kopi atau tea. Tengahari pula kami di sajikan dengan Nasi putih bersama laup pauk yang enak seperti, sweetcorn soup, deep fried lemon chicken, kailan ikan masin, dan telur dadar bersama minuman kordial sebagai penghilang dahaga. Dessert pula di hidangkan dengan ice cream sebagai pemanis dan penyegar.

Terima kasih kepada pihak pengurusan Starhil Golf And Cuntry Club atas hidangan yang enak dan menyelerakan.


Kelas hari ini sangat menyeronokkkan. Rata-rata peserta dah bijak memilih warna. Walaupun pada mulanya kelas berjalan sedikit perlahan kerana mereka masih lagi  takut-takut.. masih lagi segan-segan.. mungkin ada yang nerves.. tapi bila mereka dah dapat momentum tu.. semua seakan bersemangat.. terutamanya bila sudah mula nak menyusun bunga di atas kek. Tergambar betapa cerianya di wajah masing-masing.. bila melihat hasil sentuhan mereka sendiri.. hilang stress seharian menghadap bunga-bunga..


Ita pun tumpang seronok sekali, paling seronok bila dapat tip kesihatan dari Dr Aliza.. Dalam kelas ita macam-macam peserta dari pelbagai latar belakang dan profession ada Doktor, ada nurse, kalau sebelum ni ada Dr gigi, ada askar, ada loyar , chef, ada yang pangkat phd, master hinggalah kepada suri rumah tangga sepenuh masa. Itu yang sangat menyeronokkan.. dapat bertukar-tukar pandangan.. berkongsi pengalaman di samping merapatkan lagi silatulrahim.

Pasti kawan-kawan semua dah tak sabar nak lihat hasil tugasan peserta kali ini. Ita pun dah teruja nak kongsikan hasil sentuhan mereka jom kita intai..












Masa untuk click! click!












Sekali lagi, ita merakamkan setinggi -tinggi ucapan terima kasih yang tak tehingga di atas kesudian mereka untuk hadir ke kelas ita. Minta ampun dan maaf atas ketelanjuran kata, minta halalkan segala kelemahan dan kekurangan.. sesungguhnya segala yang baik datang dariNya jua dan yang buruk itu atas kelemahan kami.

Jutaan terima kasih juga kepada pihak Starhill Golf And Country Club atas penyedian tempat yang selesa dan higangan makanan yang menyelerakan.Terima kasih juga kepada team Masam Manis. Insyaallah jika ada umur yang panjang dapat kita berjumpa lagi..

Seni itu indah.. seni harus di hayati.. seni harus di hargai...

Assalamualaikum...



2 comments:

Sheila Adziz said...

haish... cantiknya kek2 semua... harus sedap ni...

cikkyra90.blogspot.com said...

wah bestnya kelas ni... seronok tengok. kek pun cantik2.. awesomelah! ^_^

Post Top Ad

test