Kelas Korean Flower Buttercream Modul 1 tanggal 16 Feb - masam manis f

Breaking

Feb 18, 2016

Kelas Korean Flower Buttercream Modul 1 tanggal 16 Feb


Assalamualaikum,
Pasti adik-adik dan akak-akak tertunggu-tunggu n3 kelas ita tempoh hari. Maaf lewat masukkan n3 kelas kerana ita tak berapa sihat.
Sebenarnya balik dari Kota Bharu hari tu lagi badan dah mula rasa tak berapa enak. Tapi tak sangka pulak sampai melarat-larat macam ni. Mungkin faktor cuaca yang tak menentu, bertambah ita dok minum air batu aje masa di Kota Bharu, perjalanan yang jauh, terlalu penat, tak cukup rehat.. makan tak menentu.. semuanya turut mempengaruhi kesihatan ita. Akhirnya rebah dan kecundang juga walaupun sedaya mungkin cuba kuatkan badan ini.



Walaupun tak berapa sihat, tugasan ita harus di teruskan, dah pegang amanah.. tak boleh nak cancel, kesian pula pada adik-adik akak yang datang jauh nak belajar.
Pertama sekali sebelum panjang lagi mukadimah ni.. ita nak mohon beribu-ribu kemaafan, jika ada kekurangan pada kelas tempoh hari. Ialah asyik tertunda-tunda akibat tekak yang terlalu gatal asyik nak batuk aje.. kesian kat mereka. Maaf sangat-sangat ya..

Alhamdulillah kelas berjalan sangat lancar.. mereka semua sangat-sangat memahami keadaan ita pada masa itu yang tak sihat. Kerjasama yang di berikan buat ita benar-benar terharu. Terima kasih yang tak terhingga pada kak Asiah yang datang dari Singapura, yang berikan ita ubat untuk hilangkan kegatalan pada tekak ita ni, terima kasih sangat-sangat ya kak... hanya Allah jua yang dapat membalas kebaikan akak.

Kelas ita pada 16 hb Feb kali ini rata-rata ramai dari Singapura. Tujuh orang dari Singapura, dua orang dari Johor Bahru dan seorang dari Lima Kedai. Terima kasih kerana sudi datang kelas ita. Ita lah pulak tak berapa sihat..


Kelas masih lagi di Starhill Golf And Country Club Kempas Johor.  Terima kasih pada pihak Starhill yang menyediakan menu yang cukup enak, berselera kami semua menikmati hidangan itu. Sarapan pagi kami di hidangkan dengan mi hoon goreng dan telur mata, bersama kopi dan tea. Hidangan tengahari pula, nasi jagung, bersama dal kambing, paceri nenas , sup ayam dan minuman kordial. Dessert pula di hidangkan dengan buah-buahan. Jom lah datang Starhil, makanan di sini sedap-sedap belaka tau! di samping boleh main golf dapan juga beriadah bersama keluarga di water team park.



Ita sebenarnya teruja nak bercerita tentang kelas ita ni.. rata-rata mereka cukup bijak bermain dengan warna. Pilihan warna cukup cantik, tona yang tepat dan warna yang menarik. Mereka juga cukup tekun dan menepati masa. Kelas yang boleh ita katakan paling cepat, pukul 5 dah siap deco. Tahniah kepada mereka semua.

Ada yang kata tak pernah buat deco kek kerana lebih banyak membuat macaroon. Tapi pilihan warna nya cukup cantik, susunan bunga atas kek juga cantik dan menarik. Walaupun banyak lagi perlu latihan untuk mencantikkan lagi kejadian bunga, tapi jika ini kali pertama pegang piping bag.. ianya sudah lebih daripada satu kebanggaan.

Apa yang ita suka, mereka ni cukup fokus, senantiasa mendengar arahan, menjaga kebersihan, dan cukup teliti dan berhati-hati. Insyaallah.. jika selalu praktis, pasti hasilnya lebih membanggakan.

Mesti kawan-kawan dah tak sabar nak melihat hasil kerja mereka kan.. jom!











Cantikkan kek yang mereka hasilakan. Suka ita bila melihatkan hasil kek mereka. Ini baru pertama kali bermain dengan buttercream dan pegang piping bag.. Cuba bayangkan.. kalau dua tiga bulan atau dua tiga tahun... alamatnya.. kak ita dah boleh pencen lah ni...

ok masa untuk clik! clik!











Dari riak wajah mereka tergambar kegembiraan bila dapat melihat hasil sentuhan mereka sendiri. Mula-mula macam tension kan... tak dapat gambarkan bagaimana lah rupa kek ni bila jadi nanti..
Bila dah siap semua tersenyum dengan seribu kepuasan.. sampai sayang nak potong kek ni katanya...
aduyaiiii....


Sekali lagi, ita merakamkan setinggi -tinggi ucapan terima kasih yang tak tehingga di atas kesudian mereka untuk hadir ke kelas ita. Minta ampun dan maaf atas ketelanjuran kata, minta halalkan segala kelemahan dan kekurangan.. sesungguhnya segala yang baik datang dariNya jua dan yang buruk itu atas kelemahan kami.

Jutaan terima kasih juga kepada pihak Starhill Golf And Country Club atas penyedian tempat yang selesa dan higangan makanan yang menyelerakan.Terima kasih juga kepada team Masam Manis. Insyaallah jika ada umur yang panjang dapat kita berjumpa lagi..

Seni itu indah.. seni harus di hayati.. seni harus di hargai...

Assalamualaikum...








3 comments:

Che Sall said...

Assalam

Cantik dan berbakat semuanya. Kagum saya..

Elaine said...

Beautiful. Just wondering these workshop only in Johor? and How much each workshop?
Thanks.

Unknown said...

Hi Azlita!
I love your Buttercream Art. I would like to attend your class. I am from Singapore. Thank you.

Post Top Ad

test