Kelas Korean Flower New Buttercream di JB - masam manis f

Breaking

Nov 2, 2016

Kelas Korean Flower New Buttercream di JB


Alhamdulillah selesai sudah kelas Korean Flower Buttercream ( New Buttercream ) buat pertama kalinya.
Kelas masih lagi berlangsung di Starhill Golf And Country Club Johor.
Sebenarnya bedebar jugak nak handle kelas ni. Al maklumlah ia nya merupakan buttercream baru, dan ita tak tahu bagaimana penerimaan pelajar. Adakah lebih mudah atau lebih sukar untuk di kendalikan.

Rata-rata alhamdulillah ita puas hati dengan hasil sentuhan pelajar, walaupun pada mulanya ianya adalah agak sukar. Ialah dah biasa guna buttercream biasa ABC, sekarang kena ubah , pasti ada pro dan kontranya. Ada sesetengah bunga yang mereka harus lebih kuatkan lagi praktis supaya hasilnya menjadi lebih WOW!

Kali ini pelajar lebih bijak dalam pemilihan warna dan penyusunan bunga. Boleh di katakan pelajar kelas kali ini adalah pelajar yang seringkali mengikuti kelas kak ita. Dah banyak kali join kelas kak Ita. Alhamdulillah atas segala kepercayaan dan sokongan yang tidak berbelah bagi. Rasa syukur yang tidak terhingga atas kepercayaan yang di berikan. Oleh kerana itu kak ita lihat mereka dah semakin pandai bermain warna, pandai dalam penyusunan bunga, sudah semakin mahir dalam selok belok cara memeggang piping bag untuk dapatkan kelopak bunga yang sebenar.

Memang kak ita rasa seronok sangat melihat hasil sentuhan mereka yang semakin hari semakin kemas. Bukan itu aje, mereka juga sudah serasi nampaknya bagaimana nak kendalikan kek, lebih yakin dan lebih kreatif.



Apa yang ita suka, mereka lebih konsisten dalam melaksanakan tugasan, lebih teratur dan meja juga lebih kemas dan rapi.

Pasti ada yang dah tak sabar nak lihat hasil sentuhan dari setiap pelajar kali ini. Jom kita lihat hasil sentuhan masing-masing.













Cantikkan..
Cara susunan dan pilihan warna yang tepat. Pilihan warna, di pilih oleh pelajar sendiri, kak ita hanya tegur jika kak ita rasa warna terlalu terang atau kombination yang tidak sesuai. Selain itu semua mereka hasikan sendiri.

Mereka sudah bersiap sedia menerima tempahan dari anda pula. Kepada yang berhajat untuk membuat tempahan silalah hubungi mereka.




Aidamainoen Mohd Noh ~ dari Batu Pahat
Noorita Jaafar ~ Sedap Kek Dan Biskut Bandar Baru Uda
Tuty Idayu Hasyim ~ dari Tampoi Johor
Annur Azuah  ~ dari Kulai Johor
Siti Zarifah Redzuan ~ dari Seremban
Naz Elia Sofea ~ dari Segamat
Zael  ~ Johor Bahru

Yang lain kak ita tak dapat fb mereka lagi nanti kak ita masukkan link bila kak ita dapat fb mereka ya.


Terima kasih kepada Starhil Golf And Country Club atas hidangan sarapan pagi dan makan tengahari kami. Tempat pembelajaran yang selesa dan layanan yang memuaskan.

Terima kasih yang tak terhingga dari kami team Masam Manis, kepada pelajar-pelajar yang sudi datang dari jauh dan dekat. Semoga apa yang di sampaikan dapat di pratikkan sebaikkan dan jalinan ukhwah ini berterusan selamanya..

Jika ada sebarang kelemahan dan kekurangan, kak ita mewakili team Masam Manis, menyusun sepuluh jari mohon kemaafan, halalkan segalanya.

Terima kasih juga kepada Aida yang hadiahkan kak ita kek yang sangat sedap, maaf tak sempat nak ambil gambar dah habis. Insyaallah akak cuba siapkan video tutorian secepat mungkin untuk memudahkan lagi pelajar praktis dan tak lupa apa yang akak ajarkan.


Terima kasih semua dan semoga kita berjumpa lagi insyaallah...
Kepada yang berhajat nak masuk kelas Masam Manis, boleh hubungi pa akak di talian whatsapp 018 7691544




2 comments:

ilahjy said...

Seronok tengok kejayaan dek ita lawa kusss

Unknown said...

salam kak ita, mcmmana nak masuk kelas?

Post Top Ad

test