CUCUR ROTI BERUDANG - masam manis f

Breaking

Nov 25, 2011

CUCUR ROTI BERUDANG

Dalam surat Al-Baqarah ayat 191 dan 217, Allah menyatakan bahwa "fitnah lebih kejam dari pembunuhan". Untuk memahami fitnah sebagai suatu kejahatan, ada baiknya kita ketahui dulu betapa jahatnya pembunuhan.
Barangsiapa yang membunuh seorang mukmin dengan sengaja, maka hukumannya ialah jahanam. Kekal ia di dalamnya. Allah memurkai dan mengutuknya serta menyediakan siksa yang besar baginya.An-Nisa:93
Sebetulnya fitnah memiliki arti lebih daripada "ujian". Kata fitnah diartikan sebagai segala tindakan dan perbuatan yang menyesatkan manusia.



Assalamualaikum...
Salam di pagi Jumaat yang barakah.. Semoga hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok menanti dengan penuh sinar....

Masih ada yang bingung memikirkan sajian untuk hidangan anak-anak sepanjang cuti sekolah. Bila musim cuti di tambah lagi dengan kedatangan musim tengkujuh pastinya perut anak2 sentiasa minta di isi. Kadang-kala tak tahu apalah hidangan yang dapat menambat selera mereka.

Tapi biasanya kalau cuaca sejuk dan dingin, sangat sesuai di sajikan sesuatu yang hangat. Apa kata kita sediakan sajian yang mudah dan ringkas ni. Lebih-lebih lagi menggunakan bahan terbuang..


Biasa kalau kita beli roti sandwitch, roti yang pertama dan terakhir pastinya di buang, kerana roti yang berkulit dan agak keras. Tepi roti yang keras juga adakalanya kita buang. Kali ni jangan di buang dan elakkan dari melakukan pembaziran.. kesian roti tu di buang, dari dibuang baik kita jadikan satu hidangan untuk kudapan anak2 pada musim tengkujuh ni.

Hari ni ita nak sharekan satu lagi resepi yang pada ita akan jadi kesukaan anak2. Resepi Cucur Roti Berudang. Resepi cucur roti ni ita ambil dari My Resepi. Resepi ilham dari Merpati66. Penyediaan cucur roti yang cukup mudah dengan bahan yang sangat minima. Sangat enak di hidangkan panas2 bersama coc cili.

Terima kasih kepada Merpati66 selaku penyumbang resepi dan My Resepi juga sebagai tempat rujukan. Sekarang ita sharekan di sini untuk rujukan dan panduan kita bersama.

CUCUR ROTI BERUDANG
Dari resepi asal : CEKODOK ROTI
By: Merpati66
Rujukan : My Resepi

11 comments:

Unknown said...

wahhh...namapk sedap dan kompom sedap nihhh....kene cuba nihhh....

ameris said...

huhh.. x penah try lg ni.testi cuba weken ni.

**knp la saya baca td cucur roti beruang**

Roses_Leo09 aka Hanim said...

idea yang bagus ni
nanti nak cubalah ......

KuNanGKuNanG said...

nampak sedap..satu cara tuk xmembazir..:)

~Norul Mas Hana ~ said...

wahhh sedapnyer...makan lak time ujan2 gini... =)

The Cendol Champion said...

should try :)

Gee® said...

waaaa...gaya persembahan yg menarik...syabas Ita

Syimama said...

Tq share2 resepi ...teringat roti berlebih yang dah keras kat petiais. nanti bolehlah cuba.

rahel said...

semestinya sodap...

Yatie said...

sedapnya Ita, makan masa perut lapar betul...maunya 5 ketoi tak cukupkan...masa goreng sambil makan..tau2 dah 10 ketoi..hehehehe..

quinnie said...

cantiknya cucur roti akak..elok je bulatnya..:)

Post Top Ad

test