60s Cars Cake Idea - masam manis f

Breaking

Dec 7, 2013

60s Cars Cake Idea


Assalamualaikum
Apa khabar sahabat-sahabat ita di luar sana?
Semoga semuanya sihat dan berbahagia sentiasa.

Kesihatan ita tak berapa memuaskan. Batuk dan demam selsema dah seminggu menyerag. Biasa ita kalau dah kena batuk dan selsema, memang makan bulan baru nak pulih. Berbotol-botol ubat batuk di telan pun tak akan kebah-kebah juga. Tunggulah nanti dia akan baik sendiri.. emmm.. bilalah agaknya..




Sekarang dah masuk musim tengkujuh. Hujan yang turun tak kira pagi, petang maupun malam hari. Kadang nak nampak matahari mengintai pun payah bila musin tengkujuh ni. Kain baju usah cakaplah.. berbakul-bakul lagi tunggu giliran nak di sidai. Yang di ampaian pula tak dan nak angkat.. tak kering-kering lagii...


Minggu ni minggu yang paling sibuk. Sibuk melayan anak-anak yang pulang bercuti. Mak mertua dan bapa mertua ita dah pun berlepas pagi tadi pulang ke Kota Bahru. Bimbang sungguh mereka berdua takut kalau-kalau rumahnya di kampung di naiki air. Risau tinggalkan ayam di reban lama-lama. Kalau air naik siapa pula nak alihkan keretanya.. Semoga penerbangan mereka berdua lancar dan selamat sampai ke rumah.

Hari ini ita sempat siapkan 2 buku kek. Kedua-dua kek kali ini bersaiz besar. Satu kek perkhawinan dan satu lagi yang akan ita kongsikan ini adalah kek kereta antik 60 an.


Semasa ita menyiapkan kek tempahan ini, kebetulan bapa dan mak ita datang. Ralit sungguh bapa ita melihat ita menyiapkan kek ini. Hmmm... berkenan sungguh bapa ita dengan kereta antik yang ita siapkan ini, dengan rancak beliau turut berceloteh tentang kereta antik yang dahulunya juga menjadi pujaan hatinya.. hihi

Kek ini di tempah oleh kenalan FB juga. Ini adalah kali ke 2 beliau tempah kek dengan ita, sebelum ita akan menyiapkan sebiji lagi kek perkhawinan beliau yang kalau tak silap ita lagi 2 minggu lansungnya. Terima kasih buat adik Saifuddin atas kepercayaan ini.



Kek ini kalau tak silap ita untuk atuknya Tuan Haji Tahir. Kedua-dua kereta ini adalah kereta kesukaan Tuan Haji Tahir. Ita berharap agar Tuan Haji Tahir suka juga kedua-dua kereta antik yang ita sediakan, walaupun ia tak sesempurna kereta asal. Di kesempatan ini , ita juga ingin merakamkan ucapan selamat ulang tahun buat Tuan Haji Tahir, semoga sentiasa sihat dan berbahagia di samping keluarga tersayang


Berbalik pada kek yang ita sediakan ini, ia bersaiz 17 X 10 inc. Di dalamnya adalah kek rainbow yang di lapisi buttercream. Luar kek juga di saluti buttercream. Kek di hiasi 2 kereta antik yang ita sediakan dari gumpaste. Sedikit dekorasi dari fondant sebagai hiasan.







12 comments:

IdaShazana said...

Bertuah sungguh kak ita, semua hasil kerja nmpk berseni

Mrs.Leela said...

cantik.... n very creative

Unknown said...

cantiknya..memang berseni sungguh k.ita nih..teruja aii.... ^_^

http://mompreciouscloset.blogspot.com/

fazianbatrisyia said...

cantiknya...untung atok ada cucu beri kek yg cantik ni...

AfRiNaHaRiZ said...

salam...berblogwalking n follow blog akak ya... ;))
teruja tengok deko kat ats kek, sangat gojes..
teruja n sangat seronok kalo dpt bljr dari kak ita, tapi akk jauh nunnn di Johor, saya di Klang..ohhhh...

Noraini E said...

nor memang suka tgk hasil kerja kak ita...berseni sngt2...
kalau la kak ita blh dtg trg...blh buat kelas...!!!

Sweet red cherry said...

kek yang cantik dan keretanya pun nampak comel..

Unknown said...

Thank you for the doa restu dan kata2 bernas, kek sungguh cantik dan sangat kreatif..

Unknown said...

Thank you for the doa restu dan kata2 bernas, kek sungguh cantik dan kreatif..

PH said...

Jatuh cinta! PH dah jatuh cinta dengan bunga-bungaan Azlita. You are very talented!

Unknown said...

Salam..
very creative and superb job...
well done.. mmg cantik.. teepegun

Unknown said...

Bilalah ada peluang nak dpt belajar dr kak Ita ni... Nak serap ilmu bnyk2...

Post Top Ad

test