Kelas 27 Feb yang haru biru... - masam manis f

Breaking

Mar 1, 2016

Kelas 27 Feb yang haru biru...


Assalamualaikum
Bertemu kita lagi sekali bersama kak ita dalam kelas deco Korean Flower Buttercream Modul 1. Kelas yang berlansung pada 27 Feb, dan masih lagi di Starhill Golf And Country Club.
Kelas yang agak kelang kabut, dengan kak ita yang tak berapa sihat.. masih lagi batuk-batuk.. boleh pulak hari tu suara tak keluar terus. Aduyaiiii... kesian pada pelajar-pelajar, maaf sangat-sangat ya.. sebab suara anugerah Allah, bila dia tak nak keluar memang tak  boleh nak di jangkakan.

Sebenarnya ita jarang pulak hilang suara. Entah macam mana demam ita kali ini agak teruk jugak.. batuk yang masih tak hilang-hilang dah nak hampir sebulan.. dan suara pun makin hilang.. harap-harap cepatlah ita dapatkan semula suara ita yang hilang ini..



Kelas kali ini berjalan sangat perlahan. Rata-rata ramai pelajar yang tidak pernah lansung deco kek, hingga ada yang tak pernah lansung bermain dengan buttercream dan tak pernah pegang pun piping bag. Ianya adalah satu cabaran yang agak besar bagi ita.. tambahan pula ramai yang nak balik awal, ada yang nak kejarkan bas untuk pulang ke Terengganu, ada yang nak kejarkan flight untuk pulang ke Kedah , ada yang nak balik Pulau Mutiara. Oleh itu kelas jadi kelang kabut bila mereka nak mengejar masa, hingga kak ita tak sempat nak rakamkan semua gambar pelajar kali ini. Mana yang sempat terakam kak ita masukkan, bagi yang tak ada gambar kak ita minta maaf sebab dah kalut semua jadi tak keruan.


Kelas masih lagi berlansung dari Starhill Golf And Country Club Kempas Johor. Terima kasih kepada pihak pengurusan Starhill atas penyediaan kelas dengan ruang belajar yang selesa. Makan yang di sediakan juga cukup enak! apa menu hidangan kita kali ini. Sarapan pagi di sajikan dengan bihoon goreng dan telur mata bersama secangkir kopi atau tea. Makan tengahari pula di hidangkan dengan Tom Yum Kung, Chicken BBQ Thai Sos, Siew Pak Choy Oyster Garlic Sause, Deep Fried Fist bersama steam rise dan minuman cordial. Dessert pula di hidangkan Cream caramel sebagai penyejuk dan pencuci mulut.



Pelajar kali ini pula rata-rata dari Malaysia dan Singapura. Peserta pertama Zuraidah dari Melaka, Farah dan Suhaila dari Johor Bahru, Sue dan Sophie dari Singapore, Syaz dan Norfizah dari Pulau Mutiara, Azwa dan Ieja dari Kedah, Naila dari Pasir Gudang dan Salyana dari Kota Tinggi Johor.

Kali ini yang paling menyeronokkan ada peserta ibu mertua dan menantu yang turut serta. hihi.. seronokkan bila ibu mertua dan menantu berkongsi minat yang sama. Lepas ni bolehlah belajar sama-sama dan deco kek sama-sama, pasti lebih menarik lagi hasil deconya nanti.

Kelas kali ini juga ada Chinese student dari Singapura. Seronok bila dapat bersembang dan bertukar-tukar pendapat.

Ok kita tak nak sembang panjang-panjang lagi.. jom kita tengok pulak apa gelagat pelajar dalam kelas kali ini.






Jom kita lihat pula hasil tugasan pelajar kali ini..






















Sekali lagi, ita merakamkan setinggi -tinggi ucapan terima kasih yang tak tehingga di atas kesudian mereka untuk hadir ke kelas ita. Minta ampun dan maaf atas ketelanjuran kata, minta halalkan segala kelemahan dan kekurangan.. sesungguhnya segala yang baik datang dariNya jua dan yang buruk itu atas kelemahan kami.

Jutaan terima kasih juga kepada pihak Starhill Golf And Country Club atas penyedian tempat yang selesa dan higangan makanan yang menyelerakan.Terima kasih juga kepada team Masam Manis. Insyaallah jika ada umur yang panjang dapat kita berjumpa lagi..

Seni itu indah.. seni harus di hayati.. seni harus di hargai...

Assalamualaikum...





3 comments:

Unknown said...

cantik sangat diorang decorate cake :)

lensahatifiesya said...

Umi mmg kuat semangat...chaiyok2 Pn NORAINI!!!

ANOMALFA said...

Macam mana nak join kelas kak ita, april ada x

Post Top Ad

test