Kembara Masam Manis 6 Mac 2016 - masam manis f

Breaking

Mar 9, 2016

Kembara Masam Manis 6 Mac 2016


Assalamualaikum..
Hari ini ita nak bawa anda jalan-jalan dan tinjau-tinjau kelas deco bunga buttercream yang berlansung pada 6 hb Mac 2016 bertempat di Starhill Golf And Country Club Johor Bahru..
Jom ikut ita ronda-ronda.. vrooooommmm......




Student ita kali ini comel-comel belaka dan ramah-tamah.. yang paling utama mereka semuanya berbakat besar dan punyai seni yang tersendiri.
Peserta ita kali ini rata-rata datang dari Malaysia, Sabah dan Singapura. Jom ita perkenalkan peserta petama Hasnah dan Julia dari Putrajaya, Norina dari Setia Indah, Yahsiah dan Wendy Wong, dari Kota Kinabalu Sabah, Hani dari Pontian, Fatin dari Kluang, Shaheeda dari Kempas Johor, Qamarul dari Pekan Nenas dan Liu dari Singapura.

Kelas yang cukup santai, dengan pelajar memberikan sepenuh tumpuan. Boleh ita katakan kelas kali ini yang sangat cepat habis, belum lunch dah siap semua bunga. Cepat sungguh mereka kerana sangat tekun sampai nak panggil makan tengahari pun.. masing-masing seakan tidak mahu meninggalkan meja kerana terlalu asyik membuat bunga. Sampai kak ita terpaksa jerit dua tiga kali supaya mereka berhenti dan makan dahulu kerana risau lauk pauk yang terhidang kedinginan..

Terima kasih semua, kerana komitmen anda, tumpuan yang di berikan membuatkan kelas berjalan sangat lancar, walaupun kak ita masih lagi belum sihat sepenuhnya.


Pasti anda tertanya-tanya apakah pula menu hidangan yang di sajikan oleh pihak Starhill Golf And Country Club untuk pelajar hari ini.

Sarapan pagi kami di hidangkan dengan bihoon goreng bersama sausage ayam dan minuman panas kopi atau tea. Manakala hidangan tengahari pula di sediakan nasi kukus bersama ayam goreng berempah, masak lemak rebung yang sangat sedap! dan sup daging hangat, bersama minuman kordial sebagai penghilang dahaga. Dessert pula di sajikan dengan aiscream chocolate yang walla.. dinginnya...


Terima kasih kepada pihak Starhill Golf And Country Club atas kerjasama yang tidak berbelahbagi,  tempat belajar yang selesa dan berhawa dingin, bersama kemudahan yang di sediakan. Hidangan yang sangat lazat dan menyelerakan dengan layanan yang cukup istimewa!



Moto utama kami , "apa yang anda bayar anda dapat semula pulangannya". Gunalah segala kemudahan yang kami berikan sebaiknya, tanpa limit..  Kami sangat bebesar hati jika anda semua berpuas hati. Segala kemudahan untuk pembelajaran cuba di sediakan selengkapnya untuk kemudahan pelajar. Anda di berikan kebebasan untuk mendeco kek anda dengan pilihan warna dan cara susunan bunga di atas kek mengikut gaya yang anda suka.

Ada yang datang kelas ita bersama hajat untuk membuatkan kek untuk ulang tahun ibu tersayang. Oleh itu beliau akan mendeco kek sepenuh hati untuk di hadiahkan pada ibu tersayang. Ada juga yang membuat kek untuk tempahan customer. Ita akan batu sedikit sebanyak dari segi padanan warna yang sesuai.

Ada yang datang sekadar mengisi masa yang terluang.. sekadar ingin belajar dan mencuba. Walaupun sebelum ini lansung tidak pernah membuat kek apalagi mendeco kek.. ita terima seadanya.. ita lebih suka jika mereka meminati bidang seni ini.. Ianya juga satu cabaran bagi ita.. untuk mengajar mereka yang lansung tiada asas.. tapi bila lihat hasilnya hati ita turut berbunga ceria.. Kadang mereka juga tersenyum meleret kerana tak sangka boleh juga hasilkan kek yang menjadi trend sekarang.


Sebenarnya dalam kelas ita ita lebih suka pelajar deco cake atau pilih warna mengikut idea mereka. Dari situ mereka akan belajar kaedah padanan warna yang sesuai. Jika ada kesilapan, ita akan beritahu kemudian, supaya mereka belajar dari setiap kesilapan. Ita sangat-sangat berharap, bila mereka melangkah keluar dari kelas ini, mereka sudah terbayang atau terfikir untuk medeco kek bersesuaian dengan identiti dan kreativiti mereka sendiri tanpa di bayangi oleh kek cikgu yang mengajar. Kalau tidak nanti.. bila anda tengok kek mereka.. sama aje macam kek cikgu.. tak bestlah macam tu kan... kalau boleh ita nak tengok pula kreativiti mereka. Kreativiti jangan di sekat.. luahkan ibarat kita mencanting di atas kanvas.


Apakata ita bawa anda ronda-ronda pula dalam kelas dan lihat gelagat mereka dalam kelas pula..






Setelah sehari suntuk, menyiapkan bunga-bunga.. mengubah janbangan bunga di atas kek.. bagaimanalah pula hasilnya kan...
Jom kita intai pula hasil kek yang mereka sudahkan..











Masa untuk clik! clik!
Lihatlah wajah-wajah yang keletihan ini. namun masih mampu mengukir senyuman penuh kepuasan setelah dapat menyiapkan tugasan.












Alhamdulillah selesai sudah kelas deco bunga buttercream untuk hari ini.
Sekali lagi, ita merakamkan setinggi -tinggi ucapan terima kasih yang tak tehingga di atas kesudian mereka untuk hadir ke kelas ita. Minta ampun dan maaf atas ketelanjuran kata, minta halalkan segala kelemahan dan kekurangan.. sesungguhnya segala yang baik datang dariNya jua dan yang buruk itu atas kelemahan kami.

Jutaan terima kasih juga kepada pihak Starhill Golf And Country Club atas penyedian tempat yang selesa dan higangan makanan yang menyelerakan.Terima kasih juga kepada team Masam Manis. Insyaallah jika ada umur yang panjang dapat kita berjumpa lagi..

Seni itu indah.. seni harus di hayati.. seni harus di hargai...

Assalamualaikum...





Jangan lupa kembara dan ronda-ronda Masam Manis bersama kelas deco Basic Figurin pula. Kepada yang dah daftar jangan lupa janji temu kita...
Okey bye!






3 comments:

miss eimanhikmah said...

rasa nk tempah kek kawen terus area pontian johor...

KisahCeritaKita said...

Salam. Kak mcm mana nak join kelas akak ye?

Unknown said...

terima kasih cikgu!!!!
kelas yang SANGAT OSEM!!..
ilmu-ilmu sangat membantu,
kelas yang sangat seronok...
-hasnah, D'Honey Bakery - :-* ;-)

Post Top Ad

test