Restoran Haikal Jalan Pengkalan Chepa Kota Bahru - masam manis f

Breaking

Mar 4, 2016

Restoran Haikal Jalan Pengkalan Chepa Kota Bahru


Kembara ita ke Kota Bahru tidak lengkap jika tidak jalan-jalan cari makan. Walaupun ita tak berkesempatan untuk singgah di kedai-kedai makan yang ingin ita kunjungi dik faktor kekangan masa, tapi akhirnya berbaloi juga bila singgah di Restoran Haikal..

Betul bagai di kata, bila sampai Kota Bahru aje.. perut mula berkeroncong. Macam-macam hidangan dah terbayang-bayang di ruang mata. Semuanya nampak enak dan lazat. Kota Bahru boleh dikatakan syurga makanan. Sana-sini kita boleh nampak orang kita meniaga. Dunia perniagaan dan orang Kelantan memang tidak boleh di pisahkan. Lihatlah ramai antara mereka yang berjaya dalam bidang perniagaan adalah anak-anak Kelantan. Wah bangga betul bila menjejakkan kaki ke Kelantan, negeri Cik Siti Wan Kembang ini.



Walaupun pagi-pagi hari lagi perut telah diisi dengan nasi.. maklumlah orang Kelantan ni pagi-pagi dia makan nasi, dah tak menjadi satu kehairanan. Tapi bila dinihari, perut rancak berbunyi dengan paluan kompang minta di isi.. lagi.. dan lagiiiii...




Kali ini ita singgah di Restoran Haikal atau lebih popular dengan nama Haikal Nasi Kukus yang terletak di Jalan Pengkalan Chepa , Kota Bahru.
Dari jauh lagi dah terbau harum ayam di bakar.. adoiiii... semakin kuat pulak gendang perut ini di palu.





Ramai betul orang di restoran ni sampai beratur panjang menunggu giliran. Pelbagai hidangan di sajikan dengan nasi kukus dan menu specialnya pastilah ayam percik bakarnya ni.. Apa yang bestnya ayam dia besar-besar.. memang puas makan sampai tersandar kekenyangan.

Macam-macam menu di sini, tapi ita tak tahulah apa namanya. Nak sembang lama-lama kat akak yang jual tu.. adoiii.. seganlah jugak, maklumlah kita ni tak pandai nak kecek Kelate.









Apa yang ita suka sangat.. kat sini banyak makanan yang di bungkus dalam plastik. nampak bersih dan meriah. Ada bubur kacang.. ada pengat, rojak , laksam dan lain-lain yang ita pun tak pasti apa namanya . Tapi memang nampak sedap.. Pakal aje perut dak kekenyangan makan nasi kukus dan ayam bakar.. kalau tak mahu jugak ita sambar sebungkus dua.. adoiii... rugi tak merasa.. masih terbayang-bayang pengat sagu tu...

Bagi anda yang berkunjung ke Kota Bahru.. kalau dah sampai tu jangan lupa cari restoran Haikal, kita kena nasi kukus dan ayam bakar.. perghhh... memang betul-betul kenyang.


6 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Tengok gambar pon dah kecur airliur kak ita...atie blm pernah sampai kelantan lg..Inn Shaa Allah 1 hari nanti bersama kluarga.

FYDA said...

Kak ita!! Sy belum pernah lg sampai ke negeri kelantan ni, hehe...kesian kan....tpi bila dh nampak ni, waaaa.....rasa mcm nk sgt pergi ke sana!!

Ruzita Idias Ismail said...

Ita kena pergi satu lagi kedai makan di kota bharu iaitu restoran syakila. pelbagai lauk pauk dan kuih muih. Ita sangat sukakan hidangannya. Restoran syakila terletak betul betul depan balai islam jalan lundang.

Unknown said...

If you are a thirst for challenge or outbound di malang we could find place in accordance with your wishes . Including an adventure rope access can you get on wisata malang . information about jasa outbound batu can also be you get here , there are challenges kasembon rafting very exciting and also information jasa pembasmi hama di surabaya and also information jasa pembasmi hama murah di surabaya

Unknown said...

If you are a thirst for challenge or outbound di malang we could find place in accordance with your wishes . Including an adventure rope access can you get on wisata malang . information about jasa outbound batu can also be you get here , there are challenges kasembon rafting very exciting and also information jasa pembasmi hama di surabaya ang more information jasa pembasmi hama murah di surabaya

ramli said...

Ha..ha.. Ini area saya ni, nasi kukus dengan ayam goreng berempah memang popular..ayam memang besar..

Post Top Ad

test