Hello Kitty Cake Design - masam manis f

Breaking

Aug 5, 2016

Hello Kitty Cake Design


Kek Hello Kitty ni adalah kek tempahan dari rakan sekolah ita. Ini bukanlah kek yang pertama kali  di tempah oleh kawan ita ni.. dah banyak kali jugak lah.. Terima kasih pada Fid yang selalu tempah kek dengan ita dan senantiasa berikan sokongan pada ita.

Fid ni bukan sahaja rakan sekelas masa ita sekolah menengah, tapi beliau juga rakan ita sama-sama jalan kaki setiap kali pulang dari sekolah di bawah terik matahari. Dulu-dulu tak lah bimbang sangat kalau balik sekolah jalan kaki. Sekarang pasti ibu bapa dah tak berani nak lepaskan anak-anak pergi dan balik sekolah jalan kaki kan..

Fid minta ita buatkan kek Hello Kitty untuk anak saudara beliau. Kek coklat dan bersalutkan buttercream. Deco kek, Fid serahkan 100% pada kebijaksanaan ita untuk menghiasnya. Cuma warna pilihan sudah tentulah warna pink selari dengan kartun comel kesukaan anak buahnya itu.



Hari ini ita kongsikan bagaimana ita mendeco kek Hello Kitty untuk kawan ita ni.
Bagi anda yang selalu terima tempahan dengan tema yang sama, kadang kala pening juga kepala nak fikirkan apa deco yang sesuai. Jika tuan empunya berikan contoh kek, pasti tak jadi satu masalah.. yang jadi masalahnya bila pilihan di serahkan 100% pada kebijaksanaan kita mendeco.

Kek Hello Kitty ni ita deco menggunakan gumpaste dan meletakkan figurine Hello Kitty yang ita buat sendiri. Bagi anda yang tak mahir dalam membuat figurine, jangan risau boleh beli sahaja figurine plastik yang ada jual di kedai jual bahan kek.

Jom ita tunjukkan bagaimana ita menyediakan kek ini


Seperti biasa ita sediakan kek yang telah bersalut buttercream. Ratakan buttercream rata-rata hingga mendapat bucu kek yang sharp. Ini untuk memudahkan kita menghias kek di tambah lagi ianya nampak kemas. Bila dah kemas, simpan kek dalam peti ais hingga kri mengeras. Ini untuk memudahkan anda mendeco kek, tak adalah buttercream lembik dan mencomotkan kek nanti.

Ita menghiaskan tepi kek dengan corak bunga kecil atau ribon bunga yang ita buat menggunakan gumpaste. Acuan untuk corak ribon ni boleh beli di kedai jual bahan kek. Terdapat pelbagai corak untuk di sesuaikan dengan decorasi kek anda. Tapi pastikan setiap deco yang anda letakkan atas kek mestilah bertepatan dengan tema kartun itu sendiri.

Untuk mendapatkan sedikit ilham, anda bolehlah google dan dapatkan sedikit info tentang kartun tersebut. Atau boleh juga rujuk contoh kek rakan-rakan yang lain, untuk dapatkan sedikit idea. Kalau rajin, boleh ruangkan sedikit masa untuk menonton cerita kartun tersebut untuk mendapatkan sedikit gambaran kek yang bakal di sediakan.

Ita letakkan dua logo Hello Kitty atau kepala Kitty untuk hiasan kek. Untuk dapatkan corak kepala kitty tu ia ada jual acuan untuk kepala Kitty, bukan kitty aje.. ada juga kartun lain yang di jual di kedai kek.  Kemudian ita hiaskan dengan nama birthday girl. Kek ini untuk pasangan adik beradik, sebab tu ita letak dua logo kitty tu...

Sebelum ita letakkan figurine Hello Kitty ita letakkan lace yang ita buat sendiri. Yang ni tak ada acuan, kenalah buat sendiri. Ita guna gumpaste untuk membuatnya.
Kemudian letakkan figurine.
Akhir sekali hiaslah kek dengan asesori lain yang di rasakan bersesuaian.

Macam mana? Mudah aje kan.. bagi yang nak buat sendiri kek birthday untuk anak-anak anda, bolehlah dapatkan sedikit idea atas perkongsian yang tak seberapa ini. Tapi bagi anda yang tak berkesempatan nak sediakan, mungkin tak ada masa, tak ada oven, tak tahu nak cari bahan di mana.. atau yang rasa membazir beli peralatan baking sebab buat kek setahun sekali aje... Apa tunggu lagi.. jom tempah kek dengan ita ^_^


Kepada rakan-rakan yang berhajat untuk membuat tempahan kek ulang tahun, kek perkhawinan, jamuan atau keraian. jangan malu jangan segan untuk hubungi ita di talian whatssap.
Untuk segala pertanyaan kek dan tempahan, anda boleh terus whatssap ke talian 
018 ~ 769 1544






4 comments:

Dollyciouz Cake said...

Cmna krim akk salut tu bole sgt rata tu. Geramnya tgk. Perfect sgt

Unknown said...

Tsedak2 nama aku.dsebut byk kali.. ita kek ko mmg terbaekkk

Unknown said...

kak ita, figurin kitty tu takda misai. ptut nmpak kosong. pepn mmg cantik kek kak

hiltonsmith said...

so beautiful... how d side figurines n wording do not slide down? as it's on buttercream..

Post Top Ad

test