Kek Fly Emirates untuk hari bahagia - masam manis f

Breaking

Feb 7, 2014

Kek Fly Emirates untuk hari bahagia



Assalamualaikum

Kek tempahan untuk hari ini. Two tier cake untuk majlis perkhawinan. Sebenarnya hati ita cukup beder-debar nak menyiapkan kek ni. Banyak benda yang ita fikirkan. Pertamanya tentang warna tema yang di berikan iaitu Emarald Green. Agak payah nak dapatkan warna ini di pasaran. Tidak ada warna ini di jual khusus. Oleh itu ita cuba dapatkan warna dari google dan bancuh sehampir boleh dengan warna tema.
Untuk bancuhan warna Emarald Green ita campurkan Leaf green ( ameri colour) Forest green ( ameri colour) Moss green ( wilton) yang ni sikit aje tau..


Kedua tang nak menyiapkan kapal terbang Emirate. Untuk mendapatkan kapal terbang yang hampir sama ita google lagi supaya kapal terbang tu walapun tidak sama tapi cukup lah kalau ada iras-iras pun kan.. hihi yang penting warna dan simbol.


Ketiganya ita perlu membuat 2 figurine. Satu Fly Emirate punya pramugari. Dengan pakaiannya yang pada ita cukup sukar. Terutamanya pada topi dan tudungnya. Kemudian nak buat pula seorang anggota polis dengan pakaian yang lengkap. Mujur tuan punya kek kirimkan gambar untuk ita jadikan rujukan. ^_^


Bila kek dah siap ita dok terfikir pula macam mana lah nak di bawa pulang oleh tuannya. Kek ini pula akan di bawa ke Batu Pahat. Perjalanan yang agak jauh dan mengambil masa hampir 1 jam setengah perjalanan. Aduyaiii.. kecut perut nak fikirkan.. Takut patung tu tertanggal macam manalah nak mengayakannya pulak nanti..


Kek yang agak berat. Sebenarnya tuannya nak kek Rusian Black and White yang di salut fondant. Ita dah bagi tau awal kek tu tak boleh salut fondant. Tapi beliau nak juga kek yang sama. Oleh itu ita tak buat ala-ala Rusian black and White sebaliknya ita layerkan selapis-selapis. Jangan tidak kan.. kesian pulak kat pengantin yang berharap sangat dapat menikmati kek Rusian Black and white untuk hari bahagiannya nanti. Tu lah yang amat merisaukan ita. Takut kek akan terpenyek kerana kek choc moist yang agak padat dan berat.


Ita harap semuanya berjalan dengan baik. Semoga Allah merahmatinya dan semuanya sampai ke destinasi dengan selamat dan sempurna.
Terima kasih kepada tuan punya badan yang sudi tempah kek dengan akak. Walaupun jauh berbatu.. Kesian pulak rasanya. Kalau ita tak ada tempahan esok mahu sahaja ita hantarkan terus ke rumah pengantin ni..













6 comments:

ummiaisyah said...

great job kak Ita!

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Cantik. Memang akan menjadi kenangan yang manis lah ada kek macam ni.

Unknown said...

memang sgt cantik k.ita...sy ska tgok k.ita..setiap masakan k.ita amat teliti n nmpk sdap...tambh kalu kek yg berlayer2 tu...cantik,kemas n berkilat2...good job k.ita..semoga terus suksess...

Akupenghibur.com said...

subhanaALLAH cantiknya kak ita ... hebatnya akak

Luangkan sedikit masa untuk vote blog acik yang tercalon bagi favorite lifestyle blog Cara vote di sini

.:Mamanina:. said...

k.ita sngt2 kreatif...cantek sngt

Saufa Sakinah@ hAda said...

Cantikny kek k.ita yang ini...kalo dpt ni mmg xmakan la...

Post Top Ad

test