Spiderman Cake - masam manis f

Breaking

Aug 10, 2016

Spiderman Cake


Happy Birthday Syabil
Ini adalah kek yang ita sediakan untuk adik Syabil yang menyambut ulang tahunnya yang ke 6 tahun. Ini bukanlah kek pertama yang di tempah oleh mama Syabil.. dah banyak kali juga mama Syabil tempah kek dari ita dengan pelbagai karektor kartun yang Syabil minati. Terima kasih pada mama Syabil yang masih setia dan senantiasa memberikan sokongan atas apa yang kak ita lakukan.

Tempahan kali ini dengan tema Spiderman yang menjadi minat Syabil kini. Mama Syabil berikan sepenuh kepercayaan atas kreativiti ita untuk menghias kek anak kesayangan beliau. Kek ni bersaiz 10 inc dilempa dengan buttercream dan kek coklat sebagai kek yang dipinta. Ita buatkan kek ala-ala komik untuk menterjemahkan karektor Spiderman yang menjadi superheroes kesayangan Syabil.
Semoga Syabil happy dengan kek yang auntie buatkan ini.. Selamat Ulang Tahun buat Syabil dan semoga membesar menjadi anak yang menjadi kebangaan mama dan papa ^_^




Ini adalah kek 2D, di mana ita gunakan gumpaste untuk Spiderman dan deco yang lain. Untuk tali dan tulisan POW! dan BAM! ita gunakan buttercream. Di sini ita terangkan serba ringkas bagaimana ita sediakan kek ini.


Ita dapat idea dari poster invitation card ini. Ita ingin menterjemahkan ianya di atas kek pula. Print gambar Spiderman ini , dan besar spiderman ini haruslah muat untuk di letakkan di atas kek kita nanti. Di bawah ini ita tunjukkan serba ringkas bagaimana ita sediakan Spiderman ita ni.



Bila dah siap Spiderman, kita sediakan pula apa-apa asesori yang kita nak letakkan di atas kek kita tu nanti. Untuk tulisan nama dan huruf anda boleh beli cetak yang ada jual di mana-mana kedai bakery.

Selain kek Spiderman, anda boleh juga gunakan idea yang sama untuk kek yang lain juga contoh seperti kek di bawah ni.


Macamamana?...
dah dapat idea untuk mendeco kek anda pula.
Sebenarnya idea kek sebegini sesuai untuk kita yang tak sempat nak tempah edible image. Ini adalah cara yang palig selamat. Tapi pada ita ianya lebih cantik lagi dari edible image tau! sebab ianya 2D dan kita boleh buat dengan pelbagai idea yang lebih menarik lagi.


Bagi anda yang nak menempah kek dengan ita, anda bolehlah whatsap ita di talian
018 ~ 7691544 
Tempahan untuk kek perkhawinan hendaklah di buat 1 bulan awal dan untuk kek ulangtahun adalah 2 minggu awal.

Bagi anda yang teringin nak mengikuti kelas buttercream dan fondant cake dengan deco Comic Superhero anda bolehlah whatsap ita di talian 018 ~ 7691544 insyaallah kelas akan di buka pada bulan September nanti. 


6 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

karektor tu nampak hidup.. rupanya macam tu ya teknik nak menghasilkannya. terima kasih kak kerana berkongsi. errrr... kak ita tak nak baca blog kita lagi ke?? huhuhuhu. tengok kat side bar takde link blog kita.. sedey kita tau... huwaaaaa

Unknown said...

Kelas2 deko ita dibuat di mana ye..minat nak join tapi takut jauh..

Rey said...

Wuiiiiih kaya nya enak bingit tuh chef boleh saya nyicipin tidak

Unknown said...

cantiknya

Unknown said...

sis tinggal mana ye...

Unknown said...

sis tinggal mana ye...

Post Top Ad

test